torsdag 18 december 2008

Julfest

Igår var det julfest med personalen i ett jättemysigt gammalt torp med öppen spis. Vi åt julbord och hade otroligt trevligt. Det var underbart glad stämning och en oerhörd ljudvolym. Jag belv avtackad med presenter från skolan och arbetslaget och rektorn höll ett jättefint tal. Sa att jag borde ha spelat in det för att kunna lyssna på det om jag någon gång glömmer vad jag är bra på. Imorgon är det julavslutning så jag åker till jobbet även om det är fredag och jag är ledig. Skulle kännas konstigt att inte vara med och säja hej då till barnen och all personal. Det känns fortfarande oerhört overkligt att jag ska sluta. Som jag sa till personalen igår så kommer jag nog inte fatta det förän jag står och skottar snö. Sen har vi ju så mycket att tänka på just nu med packning, husrenovering och julklappar. Har bestämt oss för att bara köpa klappar till dottern för det känns onödigt att lägga ner så mycket pengar på det när allt man vill är att köpa saker till huset. På söndag kommer mina föräldrar hit och stannar till den 29:e då de åker till Gambia på semester.

Tack och hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anneli och familjen!
Välkomna tillbaka till Norrland! Synd bara ett jag inte längre har en trevlig gästfri hälso-intresserad familj med charmant dotter att bo hos i Sthlm längre när jag ska på kurs...men jag får väl försöka hitta nån kurs i Gällivare:)
Christer o Amanda lär nog dyka upp i påsk, men själv ska jag iväg då o hämta lite norska dollar.
Hoppas ni njuter av livet och mår bra! Vi ses så småningom. Krama om varrann från oss, särskilt till dotera.
Tips på två bra hemsidor om barn som du gärna kan lägga in på din blogg:
www.helabarn.se (ett nätverk som jag varit med och startat)och www.piggabarn.se Kram,Anna i Vännäs