fredag 12 december 2008

Helg

Helg igen! Det går väldigt fort nu. I onsdags var jag och tittade på dotterns luciatåg, bilder finns på blogg.kristerlarsson.se. De var så söta och duktiga, dottern sjöng och var glad verkade inte ett dugg brydd av all publik. Många små vinkade till mamma och pappa och några tröttnade på att vara med och sprang och satt sig i ett tryggt knä. Dotterns gudmor var med och tittade och det tyckte hon var jättekul. På tors eftermiddag lussade alla 117 F-1 or för sina föräldrar utomhus. Det var jättefint och de sjöng så bra. Otroligt mkt föräldrar, syskon och mor och farföräldrar. Efter luciatåget var det julfest med skinkmackor, pepparkakor och must i varje klassrum. Jag och min kollega/svägerska blev tackade av föräldrarna med present och jag fick fina teckningar av barnen för att jag ska sluta. När alla föräldrar gått hem fortsatte vi i personalen med utvärdering av höstterminen. Det blev en sen kväll men det var ett bra möte. Känns konstigt att jag ska sluta, kan nog inte fatta det förän det är dags att sparka igång vårterminen.
Den här helgen är jag och dottern ensamma för sambon är uppe i Gällivare för att prata jobb och skriva på papper på banken. På mån får vi tillgång till vårt hus. Idag var han inne på färgaffären och kollade på golv. Tror att vi vet vad det blir nu.....Ett grå vitt Alloc golv som ska vara tåligt.
Idag har jag och dottern bakat lussebullar. Dottern tyckte att det var så kul och hon gjorde sina egna med hjälp av sina muminformar med MYCKET russin. Nu sover hon gott efter att suttit uppe med mig en liten stund och tittat på IDOL-finalen. Kul att hon var med en stund så jag slapp sitta ensam. En kompis ringde och erbjöd mig en biljett till Globen men tyvärr hade jag ingen barnvakt så det får duga med TV:n. Nu återstår bara att se vem vinnaren blir. Har hållit på Alice i stort sett hela tiden men jag tror faktiskt att Kevin vinner, spännande!

Tack och hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilder på huset kommer