söndag 22 februari 2009

Inte igår......

Inte mycket tid, eller jag har i alla fall inte tagit mej tid att skriva. Den 5.e jan landade jag och dottern i Gällivare. Sen dess har det mest varit en massa pyssel med huset. Som tur är har vi en hel massa hjälp. Utan alla dessa vänliga själar så kanske vi bara varit färdiga med ett rum. Nu är köket i stort sett klart, dotterns rum är färdigt och vårt sovrum nästan klart. Vi har fortfarande en massa ouppackade kartonger men det går bra ändå. Undrar just hur mkt onödiga saker och kläder man äger?! Idag jobbar sambon och vi har faktiskt ingen här.......Rätt lungt och skönt faktiskt. Sitter i köket och skriver medan jag lyssnar på dottern och grannflickan som leker. Inte illa att köpa ett hus granne med en flicka i nästansamma ålder som vår. De leker så fort de båda är hemma. Dottern har inte börjat på dagis men vi står i kö och hoppas på den plats vi vill ha till hösten. Det är tur att hon har grannflickan och sin barngympagrupp så att hon får träffa lite barn. jobb för min del verkar rätt segt men det gör inte så mkt ännu för jag känner att jag har rätt mycket att göra ändå.
Nu ska jag bli lite duktigare på att skriva här får vi hoppas......

Tack och hej nu ska jag ut i snön och jaga busungar.....

Inga kommentarer: