söndag 11 maj 2008

Sommarvärme

Den här helgen fick vi smaka på sommaren! Otroligt varmt och soligt hela helgen. Fick köpa solskydd för att smörja in dottern som ville ha så lite kläder som möjligt på sig. Har tvättat planket runt vår uteplats. Vi använde nå´t algmedel som luktade simhall och säkert var hur onyttigt som helst.....Det fungerade i alla fall så det var värt det. Sen spolade vi av allt med högtryckstvätten och rent blev det. Dottern var på promenad med sina gudföräldrar medan vi tvättade. De kalasade på glass och inhandlade god mat och dryck till kvällen. Innan vi tände grillen och började fixa maten hann vi med att binda krans av maskrosor, tur att de går att använda till nå´t bra....Sen var det dags att inviga uteplatsen med en liten grillfest. Vi grillad hamburgare (dotterns val), laxpaket till mej och svägerskan, revben till min bror och entrecot till min sambo. Till maten vin, öl och läsk.....Dottern trodde inte sina öron när jag sa att hon kunde få läsk till maten, hon är inte så van vid sånt. Vi satt ute hela kvällen och dottern drack till och med sin välling ute innan hon mycket trött och nöjd fick gå och lägga sig. Sen ägnade vi vuxna oss åt att spela guitar hero III och dansa dansmatta, inte helt lätt men riktigt kul.
Idag sken solen från en klarblå himmel igen och vi tog mrd oss kaffet och tidningen och gick ut och njöt. När solen flyttat sig bort från planket började vi att måla. Dottern fick följa med gudföräldrarna på nya äventyr. De begav sig till Saltis och tittade på båtar och åt lunch. Sambon åkte och jobbade och jag fortsatte att måla. En nöjd och glad dotter kom tillbaka och ville så klart hjälpa till att måla. Hon var så duktig påklädd i morfars stooora jobbartröja. Resultatet blev otroligt bra, önskade bara att fastighetsbolaget hade gett oss lite mer färg. Planket sög hur mycket färg som helst då det aldrig varit målat förut. Vi får se till att tigga lite mer färg nå´n dag. Nu fick jag ju ännu mer idéer på allt som jag vill göra. Kanske spika upp några hylllplan där man kan ställa krukor med kryddor, gräva ner kullersten mot plankets nedre del och fixa nå´t fint att hänga på planket att ha murgröna i och några krokar att hänga lyktor i........Så kul att ha ett eget ställe att fixa lite med!

Nu är det snart dags att gå och sova så att jag orkar jobba och lämna dottern hos dagmamman.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja för jag har ju så lite att göra ändå...