måndag 26 maj 2008

Skön måndag

Riktigt varm och skön dag. Lämnade dottern hos dagmamman. Sambon skulle börja tidigt idag och jag skulle ha börjat 7.00 men min snälla bror jobbar som tur är på samma skola så han tog öppningen så att jag hann lämna dottern hos dagmamman. Tur att jag jobbar med svägerskan också så att vi kan hjälpas åt när det behövs. Dagen flöt på bra.....
På min rast var jag tvungen att cykla hem för jag fick för mej att jag glömt slå av en platta på spisen. Cyklade hem i full fart och plattan var så klart avstängd, trodde väl nästan det men vem vågar chansa?! Gick till skogen efter lunch. Barnen fick utvärdera hur de tycker att det har varit att gå till skogen varje vecka. De fick också rita sitt favoritställe i skogen. Nästan alla tycker att det har varit toppen att gå till skogen och de jobbade jättebra med uppgiften. De är så kreativa när de hittar på lekar i skogen, några killar hade hittat ett ställe där de åkte fritt fall. En av pojkarna hade gjort illa sig så när jag kom dit var de rädda att jag skulle förbjuda dem att leka där. Jag tyckte att de skulle få fortsätta om de lovade att hjälpa varandra om någon fler gjorde sig illa och att de i så fall skulle hämta någon vuxen. Leken var en typisk "Ronja" lek där de testade sina gränser, lite farligt måste det få vara ibland tycker jag......
Hämtade dottern hos dagmamman och stannade i den "Roliga parken" på väg hem.
Ska snart hoppa i säng och fortsätta läsa min "braiga" bok som det är svårt att lägga ifrån sig.

Tack för idag!

1 kommentar:

Mitt liv som Karin sa...

Tur att jag har dig med! Kram från Köping