söndag 25 maj 2008

Slut på den här helgen

Den här helgen gick på tok för fort. Har handlat nya gympaskor till dottern för de gamla var på millimetern lika långa som hennes fot. Sandaler skulle vi också ha men vi hittade inga så vi får leta vidare. Vi har också köpt plantor på Blomsterlandet. Det blev lite söta marktäckare till ett litet stenparti, två olika sorters Basilika, Rosmarin och två olika sorters timjan. Vi har också satt jordgubbar och smultron så det ska bli spännande att se om det blir några bär. Dottern fick sätta solrosor. Det får nog bli ett besök till för jag har upptäckt att det är riktigt kul att plantera. Hade ingen aning om att jag skulle tycka att det är så kul att skapa med plantor.....Synd bara att det kostar rätt mycket och att det finns så mkt fint att välja mellan.
I går kväll var vi på Schlagerfest hos min bror och svägerska. Mycket folk och trevligt i deras tvåa. I dag har det varit en seg dagen efter dag trots att det inte var nåt tokparty, har väl skrivit förr att jag inte är så van.....Blev uppvaktad av dottern i morse, jag fick en kudde med örngott där det stod "VÄRLDENS BÄSTA MAMMA", det värmde. Nu är det hör tid att gå och sova och ladda för en ny vecka, ska bara hänga en tvätt först.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skoj med schlagerfest !!! Vi var på sväng 2 kvällar i rad + att jag krattade hela stugtomten i lördags...,tala om knäckande. Visst är det kul att plantera :-)
Kramis M