onsdag 17 juni 2009

Sommar, eller ?

Enligt almanackan så borde det vara sommar nu...... Det verkar ju vara likadant väder över i stort sett hela landet så det kan inte bara vara min upplevelse för att jag flyttat 115 mil norrut. Men som min gamla farmor sa när hon levde: "det blir det väder det blir",och det hade hon ju rätt i. Det har i alla fall varit svårt att måla huset när det varit så regnigt och kallt. Undrar om vi tagit på oss lite väl mkt jobb när vi nu börjat med utsidan också men det känns som vi har mer tid den här sommaren än vad vi kommer att ha nästa. För er som inte vet så ska vi ju få en till familjemedlem i slutet av aug. Ja ja huset kommer säkert att vara färdigmålat innan sommaren är slut eller så är det inte det och då får vi ta nya tag nästa år. Under midsommarhelgen tänker vi ta ledigt och åka till mina föräldrars stuga utanför Kalix. En liten tur till IKEA i Haparanda kommer det också att bli. Vi behöver handla lite fler lampor och lite annat smått och gott, det tar ett tag att fylla ett hus.....
I veckan har jag fått en hel massa gjort, möblerat om dotterns rum, fixat bokstavskuddar till henne, rensat ut leksaker som hon vuxit ur och sorterat böcker. När hennes rum var färdigt tog jag itu med klädkammaren som sett ut som rena disastern sen vi flyttat in. Bättre blev det men inte klart. Under röjningen hittade jag min kamera som jag inte riktigt haft koll på. Batteriladdare och kablar ligger nu nära tillhands tillsammans med kameran. Förhoppningsvis ska det nu bli lite fler bilder på bloggen och facebook. har nu i alla fall tömt kameran på bilder från sommaren -08 och indexerat dem så att de ska bli lättare att hitta. Nu hoppas vi på sol i midsommar och lagom varmt väder medan vi målar och sen en massa värme så att vi kan få bada lite, kanske i poolen i stugan.... GLAD MIDSOMMAR

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag var tvungen att söka upp Kirsters blogg direkt, och då hittade jag hit också. tack för en trevlig dag i eran stuga! Det var kul att se hur Malva och Ebba lekte.
Hälsn. Mira