torsdag 19 juni 2008

semester

Så var det dags att smygstarta semestern. Jobbade min sista dag innan vår Frankrikeresa idag. Vi byggde midsommarstång och firade med dans, uppträdande av några barn och så åt vi glass och jordgubbar. I morgon ska vi fira i Wallenbergsparken med picnic och dans. Var trevligt och lagom stort förra året så det hoppas jag det blir i år också. Sen är det bara att åka hem och packa för en vecka i Frankrike. I dag kom dotterns farbror ner för att fira midsommar i Waxholm men han hinner med vårt firande på förmiddagen också. Dottern blev så glad och ville att han skulle se allt nytt i hennes rum och läsa hennes godnatt saga. Hon frågar hela tiden om vi ska åka till Frankrike idag. Vi förklarar att det blir på lördag och hur många dagar det är kvar. Det är så klart inte lätt att förstå så det är lite svårt för henne att somna på kvällarna när det är så mycket spännande som händer och som ska hända. När vi kommer hem från Frankrike ska jag jobba en vecka till och sen har jag fem veckors semester till. Ska bli så skönt och ser fram emot en hel del besök av släkt och vänner och någon vecka i Kalixs skärgård hos mina föräldrar. Något besök på Skansen ska det nog också bli. Ska jobba för att dottern lämnar sina kära tuttar (nappar) till de söta kattungarna. Ett projekt som vi pratat med henne om ett bra tag nu så det är nog bara att försöka göra slag i saken och sen börjar det nog bli dags att ta nattblöjan också.

Glad midsommar!

Inga kommentarer: