söndag 29 juni 2008

Hemma igen!


Är nu hemma igen efter en fantastisk vecka i Frankrike. Vi bodde i ett hus med pool ca 40 min med bil från NIce. Tolv vuxna och 4 barn, alla tjejer. Underbart väder, otroligt varmt och sol varje dag. Vi slappade mest vid poolen och tjejerna badade hela dagarna med paus för lunch och siesta. På kvällarna njöt vi av god mat och gott vin. En dag gjorde min lilla familj en utflykt till Juan les Pins och badade i havet. Har varit där för många år sen då jag tågluffade med två vänner. Då var det inte speciellt "glassigt" utan mer ett ställe för ryggsäcksfolk. Nu var det serveringar med tillhörande solsängar efter i stort sett hela strandpromenaden och otroligt dyrt. Mysig utflykt i alla fall och dottern älskade att gräva i sanden och plaska i saltvattnet. Nu ska jag jobba en veccka till och sen blir det semester i 5 veckor till. Skönt att smygstarta med en veckas sol och bad för nu är jag redan nere i varv. Härligt att det blev så lyckat för man vet ju aldrig riktigt hur det blir med så många människor. Sista kvällen började vi prata om att göra om det nästa år till något annat resmål, kanske Toscana......

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att det blev så lyckat, för man vet ju aldrig....
kram