måndag 17 november 2008

Länge sen sist!

Fy vad länge sen jag skrivit något.....Dagarna bara går och går, plötsligt är det en ny vecka en ny månad. Får väl se till att bättra mig. Nu är det mycket nytt på gång. Någon gång i Januari kommer vi att flytta till Gällivare och vårt eget hus. I Oktober var vi uppe och hälksade på och var då på några visningar. Hittade då huset som vi bestämde oss för att bjuda på. Efter en seg start kom budgivningen igång men vi lyckades lägga det sista budet och det blev accepterat av säljaren. Nu är huset besiktat och det var som tur var ett mycket bra hus enligt besiktningsmannen. Vi har inte skrivit på än men det är väl inte mkt som kan gå fel nu får vi hoppas. En del renoveringsarbete har vi att se fram emot men det ska bli kul att skapa något eget. Det här är nog det galnaste och kanske modigaste (förutom att skaffa barn) som jag gjort i hela mitt liv. Jag har nämligen inget jobb i Gällivare än och vår dotter har ingen barnomsorgsplats. Det kommer säkert att lösa sig men det är pirrigt värre. Vi har ju bott här i 10 år nu och jag har arbetat på samma skola hela tiden. Kommer så klart att sakna jobb och vänner och främst min bror och fru men det här är något som både jag och min sambo måste prova. Ska bli bättre på att skriva här och hålla alla som vill läsa uppdaterade om vad som händer.

Tack och hej!

2 kommentarer:

Mitt liv som Karin sa...

Och vi kommer sakna er om möjligt ännu mer!!!!!

Anonym sa...

Vad roligt! och spännande för er alla! Det ordnar sig säkert med jobb och barnomsorg. Välkommen hem till norrland!! Kram Karin